Loading...

Mijn Zorg van de Zaak

mijnzorgvandezaak

Bij Zorg van de Zaak krijgen medewerkers een eigen portaal met toegang tot hun eigen gegevens. Zo vinden ze daar hun afspraken en adviezen van de bedrijfsarts of een andere professional. Checken van het online portaal kan altijd en overal via Mijn Zorg van de Zaak. Dit geeft medewerkers meer regie over de eigen inzetbaarheid en re-integratie.

Waarom Mijn Zorg van de Zaak gebruiken?

Vanaf 1 mei 2016 krijgt een medewerker in de uitnodigingsbrief voor een spreekuurafspraak bij de arbodienst Zorg van de Zaak, een unieke persoonlijke aanmeldcode. Met deze aanmeldcode kan de medewerker een persoonlijk account aanmaken op Mijn Zorg van de Zaak. Met het portaal heeft een medewerker altijd en overal een online overzicht van alle afspraken en inzicht in het eigen dossier. Ook via een tablet of smartphone.

Het portaal biedt verder de volgende opties:

  • Een overzicht van de afspraken (ook telefonisch) met de bedrijfsarts of een andere professional.
  • Handige informatie, zoals de uitnodigingsbrief, de locatie van de afspraak en met wie de medewerker een afspraak heeft.
  • Herinneringen, 2 tot 10 dagen voor de gemaakte afspraak.
  • Inzage in de adviezen van de bedrijfsarts of een andere professional, die volgen uit de afspraken.
  • Een verzuimkalender die een overzicht geeft van de afgelopen 12 kalendermaanden van het (gedeeltelijk) verzuim.
  • Een online dossier dat automatisch wordt samengesteld uit alle adviezen van onze professionals en met één druk op de knop te downloaden is.


Informatie afspraak arbodienst

kalender

Verzuimkalender

Kosten

Mijn Zorg van de Zaak maakt onderdeel uit van onze dienstverlening. Aan het gebruik zijn geen extra kosten verbonden.

Toegang tot Mijn Zorg van de Zaak

De toegang tot Mijn Zorg van de Zaak is persoonlijk. Medewerkers die een afspraak hebben met de bedrijfsarts of een andere professional, krijgen van ons een unieke aanmeldcode toegestuurd via de uitnodigingsbrief. Via deze aanmeldcode kan de medewerker zelf een account aanmaken met een eigen wachtwoord. Vervolgens kan de medewerker met zijn e-mailadres en wachtwoord inloggen op het portaal.

Privacy gewaarborgd

Belangrijk om te weten is dat het internetportaal Mijn Zorg van de Zaak veilig is. De privacy van de medewerker is volledig gewaarborgd. In het portaal zijn geen medische gegevens opgenomen. De medewerker is de enige die een eigen account kan aanmaken met een unieke aanmeldcode, die wij per post naar de medewerker toesturen. Wij besteden veel aandacht aan ‘secure programmeren’. Onze klanten- en medewerkersportalen worden enkele keren per jaar door een externe partij volledig technisch doorgelicht op mogelijke programmeerfouten, die een risico’s kunnen opleveren. Deze fouten worden voorafgaande aan iedere release technisch verholpen. Zorg van de Zaak is uniek in deze aanpak van secure programmeren.

Meer informatie

Heeft u vragen of behoefte aan een persoonlijke toelichting? Neem dan gerust contact op met uw klantteam of accountmanager. Wij helpen u graag.

Veelgestelde vragen Mijn Zorg van de Zaak

Inloggen kunt u als u uw account hebt aangemaakt. Daarna is uw account bij ons bekend en kunt u van het portaal gebruik maken. Inloggen doet u via https://mijnzorgvandezaak.nl/ met uw eigen gebruikersnaam, wachtwoord en tweestapsverificatiemethode. Als u meer wilt weten over het inloggen en over de tweestapsverificatiemethode, raadpleeg dan in het inlogscherm rechtsboven bij de Informatieknop.

Via Mijn Zorg van de Zaak hebben werknemers toegang tot hun dossierinformatie. Dit zijn privacygevoelige gegevens (zoals adresgegevens, afspraken, BSN, verzuimhistorie en niet-medische rapportages van de arbodienst). Wij vinden het belangrijk dat deze gegevens goed worden beschermd. Ook als bijvoorbeeld derden het wachtwoord weten te ontfutselen. Tweestapsverificatie biedt een extra beveiligingsstap voor de bescherming van de persoonsgegevens van werknemers.

Vanuit de Wet Bescherming Persoonsgegevens worden ook eisen gesteld aan de beveiliging van deze gegevens. De tweestapsverificatie is dan ook al gebruikelijk bij veel organisaties die persoonsgegevens beheren. Denk aan organisaties, zoals een zorgverzekeraar, waarbij u inlogt met uw DigiD en een sms-code.

Ook bij Mijn Zorg van de Zaak bieden wij u daarom deze extra beveiligingstap bij het inloggen.

Wat is tweestapsverificatie?
Door tweestapsverificatie logt u in met iets dat u weet (uw gebruikersnaam en wachtwoord) en met iets dat u heeft (uw telefoon, een code die naar uw telefoon wordt gestuurd of naar uw e-mailadres). Een voorbeeld: u logt bij een willekeurig portaal in met uw wachtwoord, maar voordat u daadwerkelijk toegang krijgt moet u ook een code invullen die naar uw telefoon is verstuurd. Een hacker is niet in het bezit van uw telefoon, dus krijgt geen toegang.

Klik bij het inlogscherm van Mijn Zorg van de Zaak (https://mijnzorgvandezaak.nl/) op de link ‘Wachtwoord vergeten’. Het volgende scherm wordt getoond: “Je vult je (privé) e-mail adres waarmee je bij ons bekend bent in. Klik vervolgens op ‘Nieuw wachtwoord’.” Je ontvangt daarna een geautomatiseerd e-mailbericht. In dit bericht staat een link. Klik op deze link om zelf een nieuw wachtwoord in te voeren.

Let op: het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 karakters, waarvan minimaal 1 hoofdletter, een kleine letter en een cijfer.

Het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 karakters, waarvan minimaal 1 hoofdletter, een kleine letter en een cijfer.

Als u ingelogd bent, gaat u in het menu naar ‘Mijn profiel’ om zelf uw gegevens te wijzigen.

Nee. Mijn Zorg van de Zaak maakt onderdeel uit van onze dienstverlening. Zowel voor de werknemer als werkgever zijn er daarom geen kosten verbonden aan het gebruik van het portaal.

Nee. Er zijn geen medische gegevens in het portaal aanwezig. De medische gegevens kunt u uitsluitend opvragen via uw bedrijfsarts. Als u een WIA aanvraag doet, dan zal de bedrijfsarts altijd de medische gegevens aan u zelf verstrekken (per post of persoonlijk).

Een medewerker is niet verplicht om het portaal te gebruiken en kan hierin zelf een keuze maken. Wij raden u wel aan gebruik te maken van het portaal. In toenemende mate zullen we hulpmiddelen voor medewerkers beschikbaar stellen. Bovendien raken medewerkers nooit iets kwijt en houden zelf het overzicht over de verschillende acties en documenten.