Loading...

Mijn Zorg van de Zaak: de digitale omgeving voor werknemers

 

De informatie op deze pagina is bedoeld voor cliënten van de arbodienstverlening van Zorg van de Zaak.

Zorg van de Zaak werkt samen met werkgevers en werknemers aan inzetbaarheid. Een belangrijk middel hierin is Mijn Zorg van de Zaak. Dit is een persoonlijke digitale omgeving voor werknemers. Mijn Zorg van de Zaak  biedt toegang tot gegevens over verzuim en geeft u meer regie over de inzetbaarheid en re-integratie.

De belangrijkste functies van Mijn Zorg van de Zaak op een rij:

  • Duidelijk overzicht van afspraken (ook telefonisch) met onze bedrijfsarts en andere professionals
  • Handige informatie over uw afspraak, zoals de uitnodigingsbrief, locatie en naam van de professional, op één plek verzameld
  • Herinneringen 2 tot 10 dagen voorafgaand aan een gemaakte afspraak
  • Eenvoudig inzage in de adviezen en terugkoppeling van onze bedrijfsarts of andere professionals
  • Een online dossier dat automatisch wordt samengesteld uit de adviezen van onze professionals
  • Een overzicht van al uw (gedeeltelijk) verzuim van de afgelopen 12 kalendermaanden
  • Uw gegevens zijn goed beschermd door de verplichte tweestapsverificatie bij inloggen
  • 24/7 toegang, ook via tablet of smartphone

Overzicht in Mijn Zorg van de Zaak

Voorbeeld Afspraakdetails

 

Updates

Vanaf 10 juli 2020 heeft Mijn Zorg van de Zaak een nieuw jasje. Alle bestaande functionaliteiten zijn behouden. Daarnaast is het vanaf nu mogelijk om te zien of een afspraak telefonisch of op locatie plaatsvindt.

Meer informatie

Staat het antwoord op uw vraag niet op deze pagina? Of heeft u behoefte aan een persoonlijke toelichting? Neem dan gerust contact op met uw klantteam of accountmanager. Wij helpen u graag.

Mijn Zorg van de Zaak is de persoonlijke digitale omgeving waarin u als werknemer alle gegevens rondom uw verzuim kunt terugvinden.

Als u wordt uitgenodigd voor een (spreekuur)afspraak bij Zorg van de Zaak ontvangt u een uitnodigingsbrief. In deze brief staat een unieke persoonlijke koppelcode. Met deze code kunt u een persoonlijk account aanmaken en inloggen op Mijn Zorg van de Zaak.

Als u wordt uitgenodigd voor een (spreekuur)afspraak bij Zorg van de Zaak ontvangt u een uitnodigingsbrief. In deze brief staat een unieke persoonlijke koppelcode. Met deze code kunt u een persoonlijk account aanmaken.

U kunt inloggen als u uw account heeft aangemaakt. Dit moet u eenmalig doen. Daarna is uw account bekend en kunt u gebruikmaken van Mijn Zorg van de Zaak. Inloggen doet u via https://mijnzorgvandezaak.nl/ met uw eigen gebruikersnaam, wachtwoord en tweestapsverificatiemethode.

Bij tweestapsverificatie logt u in met iets dat u weet (uw gebruikersnaam en wachtwoord) en met iets dat u heeft (uw telefoon, een code die naar uw telefoon wordt gestuurd of naar uw e-mailadres). Zo zijn uw gegevens nog beter beschermd.
Een voorbeeld: U logt bij een willekeurig portaal in met uw gebruiksnaam en wachtwoord. Daarna krijgt u een code op uw telefoon. Deze code moet u invullen in het portaal. Daarna bent u daadwerkelijk ingelogd en heeft u toegang tot uw gegevens.

Via Mijn Zorg van de Zaak hebben werknemers toegang tot hun dossierinformatie. Dit is privacygevoelige informatie en bevat persoonsgegevens (zoals adresgegevens, afspraken, BSN, verzuimhistorie en niet-medische rapportages van de arbodienst). Het is dus belangrijk om deze gegevens goed te beschermen. Tweestapsverificatie is een veelgebruikte methode die zorgt voor een extra beschermingsniveau.

Uw privacy is in Mijn Zorg van de Zaak volledig gewaarborgd. U kunt alleen een account aanmaken met een eigen unieke koppelcode die u per post ontvangt. Als u een account heeft, kunt u alleen na een tweestapsverificatie inloggen. Daarnaast worden er in Mijn Zorg van de Zaak geen medische gegevens opgenomen.
Zorg van de Zaak besteedt veel aandacht aan ‘secure programmeren’. Onze klanten- en medewerkersportalen worden enkele keren per jaar door een externe partij volledig technisch doorgelicht op mogelijke programmeerfouten die een risico’s kunnen opleveren. Deze fouten worden voorafgaande aan iedere release technisch verholpen. Zorg van de Zaak is uniek in deze aanpak van secure programmeren.

Klik bij het inlogscherm van Mijn Zorg van de Zaak (https://mijnzorgvandezaak.nl/) op de link ‘Wachtwoord vergeten’. Het volgende scherm wordt getoond: “Je vult je (privé) e-mail adres waarmee je bij ons bekend bent in. Klik vervolgens op ‘Nieuw wachtwoord’.” Daarna ontvangt u een geautomatiseerd e-mailbericht. In dit bericht staat een link. Klik op deze link om zelf een nieuw wachtwoord in te voeren.
Let op: het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 karakters, waarvan minimaal 1 hoofdletter, een kleine letter en een cijfer.

Als u bent ingelogd, kan u uw gegevens wijzigen via het instellingen icoon (radertje) rechtsboven in het menu -> ‘instellingen’.

Nee. Er staan medische gegevens in Mijn Zorg van de Zaak. U kunt uw medische gegevens uitsluitend opvragen via uw bedrijfsarts. Als u een WIA aanvraag doet, dan zal de bedrijfsarts altijd de medische gegevens aan u zelf verstrekken (per post of persoonlijk).

Zorg van de Zaak kan u als medewerker niet verplichten om Mijn Zorg van de Zaak te gebruiken. Wel adviseren we u om Mijn Zorg van de Zaak te gebruiken zodat u kunt profiteren van de toegevoegde waarde. Zo raakt u nooit iets kwijt en houdt u zelf overzicht over de verschillende acties en documenten.