Ga naar de inhoud

Mijn Zorg van de Zaak

De informatie op deze pagina is bedoeld voor cliënten van Zorg van de Zaak.

Inloggen Mijn Zorg van de Zaak

Zorg van de Zaak werkt samen met werkgevers en medewerkers aan inzetbaarheid. Een belangrijk middel hierin is Mijn Zorg van de Zaak. Dit is een persoonlijke digitale omgeving voor medewerkers. Mijn Zorg van de Zaak biedt toegang tot gegevens over verzuim en geeft je meer regie over de inzetbaarheid en re-integratie.

De belangrijkste functies van Mijn Zorg van de Zaak op een rij:

  • Duidelijk overzicht van afspraken (ook telefonisch) met onze bedrijfsarts en andere professionals
  • Handige informatie over je afspraak, zoals de uitnodigingsbrief, locatie en naam van de professional, op één plek verzameld
  • Herinneringen 2 tot 10 dagen voorafgaand aan een gemaakte afspraak
  • Eenvoudig inzage in de adviezen en terugkoppeling van onze bedrijfsarts of andere professionals
  • Een online dossier dat automatisch wordt samengesteld uit de adviezen van onze professionals
  • Een overzicht van al je (gedeeltelijk) verzuim van de afgelopen 12 kalendermaanden
  • Je gegevens zijn goed beschermd door de verplichte tweestapsverificatie bij inloggen
  • 24/7 toegang, ook via tablet of smartphone

Overzicht in Mijn Zorg van de Zaak

Voorbeeld Afspraakdetails

Meer informatie

Staat het antwoord op je vraag niet op deze pagina? Of heb je behoefte aan een persoonlijke toelichting? Neem dan gerust contact op. Wij helpen je graag.

Wat is Mijn Zorg van de Zaak

Mijn Zorg van de Zaak is de persoonlijke digitale omgeving waarin je als medewerker alle gegevens rondom je verzuim kunt terugvinden.

Hoe krijg ik toegang tot mijn Zorg van de Zaak?

Als je wordt uitgenodigd voor een (spreekuur)afspraak bij Zorg van de Zaak ontvang je een uitnodigingsbrief. In deze brief staat een unieke persoonlijke koppelcode. Met deze code kun je een persoonlijk account aanmaken en inloggen op Mijn Zorg van de Zaak.

Hoe kan ik inloggen?

Je kunt inloggen als je een account hebt aangemaakt. Dit moet je eenmalig doen. Daarna is je account bekend en kun je gebruikmaken van Mijn Zorg van de Zaak. Inloggen doe je via Mijn Zorg van de Zaak met je eigen gebruikersnaam, wachtwoord en tweestapsverificatiemethode.

Wat is tweestapsverificatie?

Bij tweestapsverificatie log je in met iets dat je weet (je gebruikersnaam en wachtwoord) en met iets dat je hebt (je telefoon, een code die naar je telefoon wordt gestuurd of naar je e-mailadres). Zo zijn je gegevens nog beter beschermd.

Een voorbeeld: Je logt bij een willekeurig portaal in met je gebruiksnaam en wachtwoord. Daarna krijg je een code op je telefoon. Deze code moet je invullen in het portaal. Daarna ben je daadwerkelijk ingelogd en heb je toegang tot je gegevens.

Waarom tweestapsverificatie bij het inloggen?

Via Mijn Zorg van de Zaak hebben medewerkers toegang tot hun dossierinformatie. Dit is privacygevoelige informatie en bevat persoonsgegevens (zoals adresgegevens, afspraken, BSN, verzuimhistorie en niet-medische rapportages van de arbodienst). Het is dus belangrijk om deze gegevens goed te beschermen. Tweestapsverificatie is een veelgebruikte methode die zorgt voor een extra beschermingsniveau.

Hoe veilig is Mijn Zorg van de Zaak?

Je privacy is in Mijn Zorg van de Zaak volledig gewaarborgd. Je kunt alleen een account aanmaken met een eigen unieke koppelcode die je per post ontvangt. Als je een account hebt, kun je alleen na een tweestapsverificatie inloggen. Daarnaast worden er in Mijn Zorg van de Zaak geen medische gegevens opgenomen.

Zorg van de Zaak besteedt veel aandacht aan ‘secure programmeren’. Onze klanten- en medewerkersportalen worden enkele keren per jaar door een externe partij volledig technisch doorgelicht op mogelijke programmeerfouten die een risico’s kunnen opleveren. Deze fouten worden voorafgaande aan iedere release technisch verholpen. Zorg van de Zaak is uniek in deze aanpak van secure programmeren.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?

Klik bij het inlogscherm van Mijn Zorg van de Zaak op de link ‘Wachtwoord vergeten’. Het volgende scherm wordt getoond: “Je vult je (privé) e-mail adres waarmee je bij ons bekend bent in. Klik vervolgens op ‘Nieuw wachtwoord’.” Daarna ontvang je een geautomatiseerd e-mailbericht. In dit bericht staat een link. Klik op deze link om zelf een nieuw wachtwoord in te voeren.

Let op: het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 karakters, waarvan minimaal 1 hoofdletter, een kleine letter en een cijfer.

Hoe kan ik mijn profielgegevens wijzigen?

Als je bent ingelogd, kan je jouw gegevens wijzigen via het instellingen icoon (radertje) rechtsboven in het menu -> ‘instellingen’.

Zijn mijn medische gegevens ook te raadplegen?

Er staan geen medische gegevens in Mijn Zorg van de Zaak.

Wat als ik geen gebruik wil maken van Mijn Zorg van de Zaak?

Wij vragen je dringend om gebruik te maken van Mijn Zorg van de Zaak om veilig en snel te kunnen communiceren. Over een uitnodiging voor een spreekuur of een advies naar aanleiding van een gesprek met de (praktijkondersteuner) bedrijfsarts.

We benadrukken dat digitale communicatie over het algemeen veiliger en sneller is dan briefpost.

Als je geen gebruik maakt van Mijn Zorg van de Zaak kies je, na telefonisch contact met ons klantteam, voor communicatie per briefpost en aanvaard je de verantwoordelijkheid voor eventuele risico’s, zoals verlies, vertragingen, diefstal tijdens de verzending per post, evenals het bijhouden van een actueel en correct postadres bij Zorg van de Zaak. Voor meer informatie over hoe Zorg van de Zaak (beveiligde digitale) communicatie inzet om persoonsgegevens te beschermen, kun je terecht op onze Privacy statement.