Loading...

COVID-19 check voor (zorg)professionals en werknemers met vitale beroepen

De inzetbaarheid van (zorg)professionals en werknemers met vitale beroepen is extra belangrijk in de omgang met de impact van het coronavirus. Daarom heeft Zorg van de Zaak Netwerk in samenwerking met &niped en Streeklab Haarlem de COVID-19 check ontwikkeld. De check was alleen beschikbaar voor kritisch zorgpersoneel. Inmiddels is de doelgroep verbreed naar (zorg)professionals en werknemers in vitale beroepen door de uitbreiding van de testcapaciteit.

De COVID-19 check is afgestemd op de richtlijnen van het RIVM en de GGD en daarmee een betrouwbaar instrument om te bepalen of er sprake is van een besmetting met het coronavirus. De check bestaat uit een online screening waarin de symptomen van het coronavirus, een risicoberekening en vragen over de functie aan bod komen. Indien nodig volgt er een telefonische triage met een arts en een eventuele test.

Voordelen van de COVID-19 check

  • De COVID-19 check is laagdrempelig en toegankelijk.
  • Uw werknemer krijgt duidelijkheid en persoonlijke adviezen.
  • Binnen enkele werkdagen de COVID-19 check beschikbaar voor uw organisatie.
  • Professionals in de zorg en medewerkers met vitale beroepen kunnen maximaal aan het werk blijven tijdens de coronacrisis.

Werkwijze

Zorg van de Zaak biedt de COVID-19 check aan voor organisaties met werknemers in vitale beroepen en voor zorginstellingen. U heeft de keuze om de check af te nemen in combinatie met een test via de GGD.

Reguliere COVID-19 check
U kunt de COVID-19 check aanvragen via dit formulier.

Vraag hier de check aan

Wij controleren of uw organisatie in aanmerking komt voor de check. Na goedkeuring van uw aanvraag, ontvangt het opgegeven contactpersoon van uw organisatie een digitale link om te starten met de online screening. Via deze link kunnen uw werknemers direct starten met de COVID-19 check. Na afloop van de online screening ontvangt de werknemer direct een uitslag met een persoonlijk advies. Indien uw medewerker in een risicocategorie valt dan zal onze arts telefonisch contact opnemen voor een persoonlijk gesprek. Indien de medewerker in aanmerking komt voor de COVID-19 test zal een thuiskit voor een test worden opgestuurd naar het huisadres. Binnen enkele werkdagen volgt de uitslag.

 

COVID-19 check in combinatie met de GGD test
U kunt de COVID-19 check aanvragen via dit formulier.

Vraag hier de check aan met test via GGD

Voor organisaties die klant zijn van Zorg van de Zaak met medewerkers met een kritische functie buiten een ziekenhuis (verpleegzorg, gehandicaptenzorg, huisartsen, thuiszorg, jeugdzorg, ambulance, verloskundige zorg, GGZ, basisonderwijs, speciaal (basis)onderwijs, kinderopvang, brandweer en politie) verzorgt Zorg van de Zaak het aanmeldformulier zodat uw werknemers zich kunnen aanmelden bij de regionale GGD.

Belangrijke informatie
Bij het aanvragen van de COVID-19 check in combinatie met een check via de GGD, dient u klant te zijn van Zorg van de Zaak. Bent u klant bij een andere arbodienst dan verzoeken wij u contact op te nemen met uw eigen bedrijfsarts.

Aanvragen van de COVID-19 check
Als klant van Zorg van de Zaak kunt u uw organisatie aanmelden met het bovenstaand formulier. Daarna ontvangt de opgegeven contactpersoon van uw organisatie zo snel mogelijk een digitale link naar de online screening. Als u voor meerdere regio’s een aanvraag heeft ingediend, ontvangt de contactpersoon per regio een link. Via deze link kunnen uw werknemers starten met de online screening van de COVID-19 check. Na afloop van de online screening, ontvangt de werknemer direct een uitslag met een persoonlijk advies. Indien uw werknemer in een risicocategorie valt, verwijzen wij de werknemer door voor een test bij de GGD. De GGD nodigt de werknemer uit voor een test bij de regionale GGD teststraat.

Veelgestelde vragen